goal

Ciljevi su sastavni dio života. Baš kao i posla i uspješnih poslovnih projekata. Međutim, mnogim ciljevima nedostaje jedna esencijalna komponenta – emocionalna inteligencija. Dodavanjem CLEAR metode u vašu ustaljenu SMART metodologiju postavljanja i definisanja ciljeva, zasigurno ćete povećati svoju efektivnost.

Ukoliko ste jedna od onih osoba koje počinju dan uz šoljicu kafe i papir i olovku na kojem je ispisana „Things to do“ lista današnjeg dana, koja ne samo da vas čini zadovoljnim u trenucima kada pojedine stavke budete precrtavali na njoj, već i koja vas uvijek tjera da idete naprijed, čak i onda kada je dan u potpunom haosu, onda ćete definitivno biti pristalica CLEAR metodologije.

Najprije ću vam pojasniti SMART metodologiju postavljanja ciljeva. Ovu popularnu ideju definisanja ciljeva je razvio George Doran još 1981. godine, gdje je definisao pet bitnih karakteristika svakog uspješnog cilja:

S – specific – cilj mora biti specifičan da bi bio uspješan i ostvarljiv
M – measurable – cilj mora biti mjerljiv kako bismo mogli izmjeriti njegov učinak
A – achievable – cilj mora biti dostižan
R – realistic – cilj mora biti realan
T – time bounded – cilj mora biti vremenski određen kako bismo znali tačno početak i kraj realizacije tog cilja

Međutim, SMART metodologija postavljanja ciljeva se vremenom pokazala djelimično učinkovita, prvenstveno iz razloga što je zanemaren ljudski i emocionalni faktor prilikom realizacije postavljenih ciljeva. Stoga, SMART metodologiju možemo proširiti sa još najmanje tri bitna faktora prilikom postavljanja ciljeva i to:

R – reward – da bi cilj bio uspješan, morate imati motiv koji vas vodi ka ostvarivanju tog cilja; stoga, nagradite sebe nakon svakog ispunjenog cilja
R – recognize – prepoznajte doprinos osoba koje su vam pomogle u ostvarivanju ciljeva
C – celebrate – proslavite vaše dostignuće zajedno sa osobama koje vas okružuju

Ovi elementi su važan dodatak za klasično i tradicionalno postavljanje ciljeva koristeći SMART metodologiju. Ovako definisani ciljevi proizvode mnogo veće zadovoljstvo u timu, uz stvoren osjećaj zajedničke pobjede.

dreams

CLEAR ciljevi u harmoniji sa EQ

Glavni nedostatak SMART metodologije se krije u činjenici da ovako postavljeni ciljevi su previše mehanički i povećavaju mogućnost dehumanizacije čitavog tima i odsustva emocija koje su bitne u savladavanju ciljeva. Sa druge strane, CLEAR ciljevi su uvijek u harmoniji sa EQ tima, pa se preporučuje kombinacija SMART i CLEAR ciljeva kako bi se postigao balans i kako bi svaki pojedinac tima smatrao ostvareni cilj svojom ličnom pobjedom.

CLEAR metodologija podrazumijeva ovih pet koncepata formiranja cilja:

C – collaborate – sarađujte sa kolegama iz vašeg tima; kreirajte klimu u kojoj će uspjeh grupe biti plod grupne investicije i želje za određenim ciljem
L – listen – naučite aktivno slušati; budite otvoreni za sve nove ideje
E – empathy – tragajte za načinima koji će predstavljati kompromis između onog što želite i onoga što je moguće
A – adaptable – kreirajte vaše ciljeve na način da budu realno izvodljivi u okruženju u kojem ste aktivni; budite uvijek spremni da realizujete plan B
R – rewards – proslavite vaša dostignuća i nazdravite za svaki ostvareni cilj; zahvalite se osobama koje su vam pomogle da ostvarite cilj, istaknite ključne pojedince, nagradite ih; pokažite da cijenite svakog pojedinca koji doprinosi realizaciji vaših ciljeva

Autor: Tarik Jažić