„Vrag nosi Pradu“ – bez obzira da li ste pročitali knjigu ili odgledali film, sigurna sam da je ovo jedna od omiljenih priča među ženskom populacijom širom svijeta.

Trendseterska i na prvi pogled površna priča u kojoj sve djevojke nose Gucci naočale i manolice, a muški izgled odaje opsjednutost teretanom, „Vrag nosi Pradu“ Lauren Weisberger, ipak je puno više od toga. Milioni djevojaka širom svijeta sanjaju upravo o poslu kakav je dobila Andrea: pomoćnica urednice jednog od najglamuroznijih modnih časopisa. Njen novi ured izgleda kao iz bajke: dizajnerski namještaj, mnoštvo prekrasnih cura i fenomenalnih frajera čija savršena odjeća ocrtava njihova još savršenija tijela. No, bajka ima i svoju ružnu stranu… Ispod skupe šminke i najtrendi frizure, njena šefica, neprikosnovena kraljica modnih časopisa Miranda Priestly, utjelovljenje je samoga vraga.

Andrea se polako kreće stepenicama uspjeha i vremenom se pretvara u pravog profesionalca. Kao što se i očekivalo, u posljednjem poglavlju ove priče, Andrea konačno shvati da je izgubila sebe i odlučuje pobjeći od svega. Ova priča nam donosi mnogo lekcija za one koji tek počinju svoju karijeru, a šefovi mogu mnogo naučiti o svojim zaposlenicima. U nastavku vam predstavljamo neke od njih.

  • Izgradite dobar odnos sa šefom

Imate teškog šefa i ne možete da pronađete zajedničku riječ? Morate biti spremni na kompromis da biste uspjeli. Da li ste spremni promijeniti svoj izgled, prilagoditi svoje prioritete i žrtvovati svoj privatni život? Da li ste spremni da postanete još jedna osoba da biste ušli u organizaciju? Ponekad moramo napraviti određene promjene da bismo se prilagodili radnom okruženju. Imati dobar odnos sa šefom je važno, jer ovaj faktor uveliko može utjecati na nivo motivacije na poslu. Odnos između šefa i radnika je važan, posebno ako namjeravate graditi radni odnos i karijeru na tom mjestu. U vašim dvadesetim i ranim tridesetim, vjerovatno nemate čvrstu ideju o tome ko ste i koliko ste sposobni. Činjenica je da živimo, radimo i igramo u svijetu koji ne možemo kontrolisati i nije uvijek idealan za nas. Ali, možemo naučiti da se prilagodimo svakom okruženju kako bismo stekli utjecaj i napravili prave promjene. Kako biste pronašli ono što želite u životu, morate shvatiti šta svi drugi žele, a učenje kako ispuniti velika očekivanja vašeg šefa u ranoj karijeri je dobar početak.

  • Pokažite istrajnost na poslu

Izražavanje posvećenosti prema organizaciji i šefu pomoći će vam da napredujete u karijeri. Andera pokazuje strpljenje, posvećenost i istrajnost u svom radu. Uprkos nekoliko neuspjeha, pritiska i svakodnevnih nevolja, ona ne odustaje. Njen izvanredan napor da napravi nekoliko koraka naprijed u svojoj karijeri nadmašuje njena očekivanja, ona pobjeđuje svog šefa. Teško je biti istrajan i voljeti svoj posao kada za šefa imate nerazumnu osobu. Prolazak kroz teškoće će ubrzati vaš razvoj i saznanje o sebi kao pojedincu.

  • Znajte gdje da nacrtate liniju

U tome se postavlja pitanje, gdje ćemo nacrtati liniju? Da li treba da postanemo “da-čovjek” i da se podnosimo sa našim šefovima stalno? Nema ništa loše da budete posvećeni poslu, ali ako vaš poslodavac očekuje da provedete puno vrijeme na poslu, to pokazuje da on ili ona nije zainteresovan za vaš život van kancelarije. Istraživanja pokazuju da za proizvodnju, radost i angažovanje na poslu, ljudi treba da se osjećaju cijenjenima kao pojedinci. Podjednako je važno da održite ravnotežu između zdravog radnog i životnog vijeka.

  • Shvatite važnost dobrog mentora

Imati mentora zaposlenom pomaže da se kreće po ljestvici organizacije. Najdžel, umjetnički direktor, redovno razgovara sa Andreom o Runway-u kao organizaciji. Njegova receptivna priroda i želja da se razviju drugi, čine ga popularnim izborom za mlađe zaposlene sa kojima provodi vrijeme. Pokušajte da pronađete nekog ovakvog u vašoj organizaciji.

  • Ne gazite druge da biste napredovali

Budite ljubazni na putu, jer nikada ne znate koga ćete sresti na povratku. Razmislite o odnosu Andree i njene kolegice Emily. Bez obzira na to kolike su primjedbe ili užasni zadaci bili izvan Andreinog načina, održala je milost, integritet i pozitivan stav. Nikada ne znate kada su vam ti ljudi potrebni, a definitivno ne biste željeli da se vaše radnje iz prošlosti vrate i progone vas.

  • Znajte kada treba da odete

Vodite se svojim vrijednostima. Nemojte izgubiti iz vida ko ste i zašto ste tamo. Ako vas posao dovodi do preispitivanja sopstvenih vrijednosti, ili zahtijeva od vas da kompromitujete, preispitajte svoju ulogu.

Jedna od najvećih lekcija koje nas uči ovaj poznati bestseller je da nije u redu uvijek biti fin, bilo da ste uposlenik ili poslodavac. Popuštanje i stvaranje ugodnog okruženja može biti kontraproduktivno. Većina ljudi uspijeva samo kada ih šefovi poguraju, kao Miranda, koja očekuje i zahtijeva samo najbolje od svojih zaposlenih. Iznenađujuće je što obično to i dobiva. Ako se posvetite visokim standardima, može vas iznenaditi ono što ćete postići. Dakle, ako ste šef povećajte očekivanja, ako ste zaposleni budite zahvalni svome šefu što vas gura naprijed, ali izbjegavajte toksično liderstvo.

Osobine liderstva su sasvim negativno prikazane u filmu, što se ogleda ulaskom Mirande u kancelariju. Stalni timski sastanci, gdje svi pokušavaju da predstave sebe u najboljem svjetlu kako bi zadivili i zadovoljili šefa, nije pozitivan znak timskog rada. Takvo okruženje stvara negativnost i utječe na produktivnost. Dobar menadžer bi trebao biti pristupačan i zahvalan. Poslodavci bi trebali izgraditi dobar i pristupačan odnos sa zaposlenima. Iako je važno osigurati da zaposleni poštuju svoje šefove, poštovanje zasnovano na strahu je kontraproduktivno i može dovesti do stresnog i nezdravog radnog okruženja. Umjesto toga, radite na tome da zaslužite poštovanje tako što ćete biti snažniji i pristupačniji mentor i lider. Na kraju dana, ljubaznost zaslužuje više poštovanja od straha. Jedan menadžer koji je sposoban da osnaži svoje zaposlene je znak istinskog lidera.

Piše: Ilhana Šabanović