selfie

Živimo u dobu Selfija u kojem smo samosvjesno izgubili vezu sa okolinom. Ovaj gubitak veze sa okolinom posebno je prisutan kod učenika osnovnih i srednjih škola, pa su učitelji i nastavnici upravo jedni od onih koji moraju naći rješenje za ovaj problem.

Postoji dosta toga što možemo uraditi kako bismo se suprotstavili prekidima veza i odnosa između ljudi u našem okruženju. Rješenje ovog problema je razvoj emocionalne inteligencije kroz povećanje suosjećanja i empatije. Razvoj emocionalne inteligencije u učionici pomaže u izgradnji mostova između učenika i na taj način oslobađa učenike iz ropstva doba Selfija.

Jedan od najvećih problema današnjih mladih osoba je samootuđenje koje je proizvod doba Selfija i straha od neprihvatanja sredine u kojoj mlada osoba živi, školuje se i odrasta. Sjetite se svog prvog dana u školi. Da li ste se osjećali anksiozno, uplašeno ili ste bili zabrinuti zbog mogućeg odbacivanja sredine? Za većinu ljudi, ovo je bio jedan od najstresnijih dana u životu. Razgovarajte sa učenicima o njihovom prvom danu u školi. Pokušajte izvući iz njih što više informacija kako biste im znali pomoći i naučiti ih kako da se nose sa strahom neprihvatanja od okoline.

  1. Empatija iznad svega

Zadatak nastavnika je da svakog učenika posmatra istim očima i da mu pomogne da postane i privatno i akademski uspješna osoba. Za izgradnju ključnih vještina kao što su suosjećanje i altruizam potrebno je mnogo vremena i fokusa, ali u konačnici to je jedini ispravni put kako da povećate emocionalnu inteligenciju unutar vašeg razreda.

  1. Smijeh iznad svega

Učionica je često zagušljivo mjesto u kojem se osjeća doza anksioznosti i straha kod svakog učenika. Ulaskom u učionicu, učeniku se povećava nivo stresa, pa je jedan od ključnih zadataka učitelja da opusti učenike na pravi način i učini im boravak u učionici ugodnim. Dobar primjer je pričanje šala koje se mogu povezati sa predmetom izučavanja. Učenici će uz osmijeh na licu učiti nove stvari i biti vam zahvalni na tome.

Selfie-definition

  1. Aktivno slušanje je ispravno učenje

Objasnite svojim učenicima koliko je bitno da vas aktivno slušaju i koliko dobrog im to može donijeti i u privatnom i u akademskom životu. Ovo je težak i dugotrajan proces, jer mozak ljudskog bića i dok sluša sagovornika kreira niz riječi koje će izgovoriti kada sagovornik završi sa govorom. Često učitelji misle kako ih učenici slušaju, ali su oni zapravo u nekom svom svijetu. Podstaknite učenike na dijalog sa vama i drugim kolegama u razredu. Naučite ih kada i kako trebaju koristiti izraze poput „čekaj“, „nastavi dalje“, „ponovi to, molim te“, „reci nešto više o tome“ i slično.

  1. Obucite učenicima drugi par cipela

Neke lekcije se mogu izuzetno lijepo vizualizirati, pa je poželjno učenike uključiti u vizualizaciju tih lekcija. Na primjer, ukoliko želite sa učenicima pričati o migraciji stanovništva, podstaknite ih da zamisle da su dio te migracije i da vam kažu šta osjećaju. I na ovaj način ćete razvijati suosjećajnost i empatiju kod svojih učenika i jačati njihovu emocionalnu inteligenciju. Na ovaj način, učenici će sami „obući par cipela“ onog učenika kojeg su svjesno ili nesvjesno izdvojili iz društva.

  1. Pravilnik ponašanja u razredu

Još jedan od dobrih načina kontrole i razvoja emocionalne inteligencije kod učenika je uspotavljanje uzročno-posljedičnih veza kroz sistem kreiranja pravilnika ponašanja u razredu. Ovaj pravilnik ne smije učitelj kreirati samovoljno, već ga treba kreirati uz prisustvo i prijedloge svih učenika zajedno. Ove liste pravila trebaju uključivati ohrabrenja da slušamo jedni druge tokom razgovora, da poštujemo različita mišljenja, da je ljepota u različitostima i da ne smijemo izolirati iz društva drugog i drugačijeg od nas.

I nastavni i učenici svakodnevno žive u areni neizvjesnosti, ispunjenoj raznim očekivanjima okoline i izazovima često praćenim beznađem i bespomoćnosti. Upravo zbog toga, veoma je važno da svaki pojedinac, okovan u dobu Selfija, nauči kontrolisati i razvijati svoju emocionalnu inteligenciju. Otvorenost, ljubav i spremnost na komunikaciju će pomoći učenicima da stvore realističniji pogled na svijet koji ih okružuje!

Autor: Tarik Jažić